Vakantie is voorbij gevlogen - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Anouck Boot - WaarBenJij.nu Vakantie is voorbij gevlogen - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Anouck Boot - WaarBenJij.nu

Vakantie is voorbij gevlogen

Blijf op de hoogte en volg Anouck

22 Juni 2014 | Kenia, Kisumu

De vakantie week is voorbij gevlogen.


Dinsdag t/m Donderdag op Safari geweest. 2 nachten in een grote leger tent geslapen, waar de apen ons een bezoekje kwam brengen, en iedere ochtend de wekker om 6 uur. Maar het was zeker de moeite waard. Allerlei verschillende dieren van zo dicht bij zal ik niet vaak meer meemaken. Van een luipaard in de boom, naar een leeuw op zijn rug of een kudde zebra’s. Er zijn ongeveer per persoon zo 250 foto’s gemaakt, van allemaal de zelfde dieren maar dan net van de andere hoek. Dus er zullen vast wel prachtige foto’s tussen zitten.


We hebben ook een bezoekje gebracht bij de masai stam. Het was een klein dorpje met allemaal zelf gemaakt huisjes. We mochten in de huisjes kijken, is ongeveer 3 bij 3 meter, en daar wonen ze met hun hele gezin. We werden erg vriendeijk ontvangen door eerst een dans van de mannen en toen nog een dans van de vrouwen. Ze lieten ook hun spring kunsten zien, hun kunnen zo hoog springen zodat het leek dat wij maar 10 centimeter van de grond afkwamen. Ze hebben ons ook uitgelegd hoe ze hier vuur maken, ik heb het ook geprobeerd en het is me nog gelukt ook. Ik heb geen lucifers of aanstekers meer nodig.


De safari was jammer genoeg alweer snel voorbij, en mochten we weer 10 uur in een busje zitten terug naar Kisumu.





Vrijdag zijn we onze nieuwe stage plekken gaan bezoeken. Ik loop vanaf maandag 5 weken stage bij een basisschool Veronica. Het staat tegen over de sloppenwijken, de school ziet er ook erg armoedig uit. Maar ik werd erg vriendelijk ontvangen door alle teachers en de kinderen, ik vind het erg spannend maar ik heb er wel veel zin in om te zien hoe het daar op school gaat, en de kinderen wat bij te brengen.


De vakantie is dus voorbij gevlogen, en we mogen weer onze wekkers gaan zetten. Ik zal jullie laten weten hoe mijn eerste stage week is bevallen


Liefss Boot.

  • 22 Juni 2014 - 20:09

    Chantal:

    Hoi nouk,

    Wat gaaf om te lezen wat je hebt gezien tijdens je Safari!! Heel veel suc6 mirgen. You can do it girl!! Xxxx van ons

  • 23 Juni 2014 - 06:32

    Mama Boot:

    Prachtig meisje wat je allemaal hebtl gezien en meegemaakt .Ik ben trots op je.Ik ben benieuwd naar je verhalen straks als je thuis ben.Ik wens je nog een hele leuke stage de komende weken.De kinderen zullen je ook niet gauw vergeten.Knap hoor.Dikke kus Mama xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Kisumu

Anouck

Actief sinds 11 Maart 2014
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 4741

Voorgaande reizen:

01 Mei 2014 - 29 Juli 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: