klaar voor Safari! - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Anouck Boot - WaarBenJij.nu klaar voor Safari! - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Anouck Boot - WaarBenJij.nu

klaar voor Safari!

Blijf op de hoogte en volg Anouck

16 Juni 2014 | Kenia, Kisumu

Ja de helft van onze avontuurlijke trip is bereikt.

We mochten afgelopen week afscheid nemen van onze eerste stage periode. Voor mijn en pris gelde dat dus van het Baby Home. We hebben daar allebei zo´n leuke stage periode gehad, met zoveel lieve knappe kinderen en lieve mamma´s. Dat we eigenlijk nog helemaal geen afscheid wilde nemen. Alle kinderen zien lachen en genieten omdat je ze aandacht geef en gek doet met ze, waar de mamma´s niet veel tijd voor hebben vonden ze het geweldig dat wij dat wel doen. Maar jammer genoeg afscheid nemen hoort er ook bij. En om Baby Home te bedanken, hebben we is goed rondgekeken wat echt te kort kwam, of wat ze gewoon nodig hadden. En dat was wel een aantal dingen. Dus ik en pris zijn speciaal voor de afscheid cadeau´s met die ´stomme´matatu naar Ugunja gegaan. Maar de gedachten was goed, omdat dit onze laatste keer was met een matatu.

Eenmaal thuis konden we onze teiltjes vullen. We hadden 2 teiltjes, 1 helemaal vol met kleren en knuffels. En de andere met 20 tandenborstels-tandenpasta, schoonmaak middelen, voedingsflesjes, lotion en nog meer handige spullen voor het baby home. Donderdag mochten we de teiltjes overhandigen. Alle mamma´s en zuster Esther waren helemaal door het dolle heen. Er waren dingen zoals afwasmiddel wat ze nog nooit hadden gezien. Dus we hebben volgens hun goed ons best gedaan, ze waren ons erg dankbaar en ze gaan ons missen.

Mijn lieve vriendinnetje Emmily van 5 jaar uit het Baby Home. Heeft van mijn een schooltas gekregen, met daarin slippers, schriften, en schrijfwerk. Emmily was erg blij, alleen omdat het zo klein meisje is en dan met een enorme rugzak. Vroeg ik me af waar gaat die rugzak met het meisje heen.

Toen is vrijdag toch echt aangebroken. Laatste spulletjes in de koffers, laatste check ronde in het huis dat we niets zijn vergeten. En de laatste knuffels en kusjes aan de kinderen en de buren. We werden tot aan de gate toe uitgezwaaid door alle kinderen.

Aangekomen in Kisumu, mochten we meteen onze spullen uitpakken en ons huisje inrichten voor de laatste 6 weken. Na dat was gebeurt, kon onze week vakantie beginnen.

Om het goed in te luiden, hebben we met zijn alle voetbal gekeken in het café. En omdat Nederland natuurlijk 5-1 had gewonnen, gingen we het boven bij de rooftop nog wel vieren. Het was een erg gezellige avond, met drankjes en dansjes.

De rest van het weekend was relax. Overdag zwemmen en zonnen. En savonds lekker uit eten en nog een aantal dansjes wagen.

Nu is het al Maandag en vieren we vandaag de 20e verjaardag van onze reisgenoot Nicky. Vanmiddag lekker lunchen onder het genot van cocktails. Vanavond wordt er voor ons gekookt en na het eten misschien nog wel een aantal verjaardags dansjes wagen.

Morgen ochtend wordt het vroeg, 8 uur in een taxi busje zitten omdat we op SAFARI gaan. We mogen 3 dagen tussen de wilde dieren leven, we hebben er allemaal super veel zin in. Jullie horen weer van mijn als ik heelhuids terug in Kisumu ben.

Liefs Anouck

• 16 Juni 2014 - 12:07

Randy:

Mop

je zit al op de helft supergoedd!!
    geniet lekker van je weekje vakantie en vooral van de Safari
    goed uitkijken en oppassen he :P

Dito <3

• 16 Juni 2014 - 12:34

Mama Boot:

Ik wens jullie een leuke safari vacantie.
    Dat hebben jullie wel verdiend.Knap hoor wat je allemaal gedaan heeft.
    Nog maar een 6 weekjes dan kan ik je weer in mijn armen sluiten.

Gr. Mama

• 16 Juni 2014 - 12:43

Maria Dam:

Anouck, wat een avonturen !!!
    Geweldig hoe jullie het afscheidscadeautje hadden samengesteld. Voor ons is het onvoorstelbaar dat je af moet wassen zonder afwasmiddel. Dat dat daar een luxe is.
    Op alle fronten zal je Kenia-avontuur veel indruk maken.
    Ons schooljaar-avontuur loopt ook op een eind. We hebben de laatste lesweek er op zitten en al een gezellig etentje gehad met de klas. Nu de laatste loodjes nog.
    Tot volgend schooljaar.
    Maria

• 19 Juni 2014 - 15:24

Liesbeth:

Hoi Buuf,
    Wat een super goed idee die kadootjes, daar hebben ze lang plezier van en zullen ze ook nog lang aan jullie terugdenken. Veel plezier op safari en kijk uit voor de wilde dieren. Liefs Lieske